Chefssekreterare till barnavdelning

På barnavdelningen i Hudiksvall får du vara en viktig del av något större. Vi arbetar med specialiserad slutenvård inom allmänpediatrik och neonatalvård, och skapar tillsammans en trygg miljö för barn och unga när de behöver det som mest. Som chefssekreterare gör du verklig skillnad genom att skapa struktur, lösa bemanningsfrågor och stötta hela teamet – för att skapa förutsättningar för ett tryggt och effektivt arbetsklimat där alla kan göra sitt bästa.

Arbetsuppgifter

Som chefssekreterare hos oss spelar du en central roll i det dagliga arbetet. Du är spindeln i nätet som stöttar vårdenhetscheferna men också övriga teamet och din insats är avgörande för att vår verksamhet ska fungera smidigt. Med din hjälp organiseras bemanningen på ett tryggt och effektivt sätt och du bidrar med både struktur och omtanke i en miljö där barnens bästa alltid står i centrum.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• tillsammans med två andra chefssekreterare stötta de tre vårdenhetscheferna inom barn- och ungdomssjukvården Hudiksvall
• arbeta med bemanning och hantering av sjuk- och friskanmälningar
• granska, hantera och kontera fakturor
• beställa varor och tjänster
• administrera, stötta och följa upp i personalsystem.

Hos oss får du
• bli en del av ett engagerat, hjälpsamt och kompetent team som stöttar varandra och har roligt tillsammans
• med bemanning som största ansvar, ett omväxlande arbete med stort eget ansvar där din insats märks och uppskattas av hela avdelningen
• bidra till att barn och deras närstående får känna trygghet under sin tid hos oss.

Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet.
Läs mer här: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som chefssekreterare hos oss behöver du vara strukturerad, ansvarstagande och självgående. Du samarbetar nära olika professioner och behöver vara lyhörd, prestigelös och anpassningsbar. Med en positiv attityd och hjälpande hand underlättar du för teamet från bemanning till övrigt administrativt stöd. Din noggrannhet och förmåga att hålla ordning gör dig till en ovärderlig resurs i vårt arbete.

För att lyckas i rollen krävs
• erfarenhet av arbete med bemanning.
Erfarenhet av arbete med fakturagranskning och erfarenhet av arbete i systemen Agresso och Proceedo är meriterande.

Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret.

Vi använder tester som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/1317

Senaste ansökningsdatum: 2025-05-25 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Sari Wennberg, biträdande verksamhetschef
Email: sari.wennberg@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Veronica Lindman, Vision
Email: veronica.lindman@regiongavleborg.se