Messenger/funktionsbrevlåda
Här hittar du vanliga frågor om Messenger/funktionsbrevlåda i Cosmic.
Messenger
Ja, men det krävs en beställning från enhetschefen, en motivering till varför samt ett godkännande från medarbetare.
Nej, i nuläget behöver ni lägga en beställning via support. Vi arbetar för att ni ska kunna hantera detta själva i framtiden.
Ja, det går att vidarebefordra. Använd gärna funktionsbrevlådan i första hand.
Ja. Patientrelaterade frågor av icke akut karaktär kan skickas till specifik person eller Yrkeskategorin funktionsbrevlåda om sådan finns.
Konsultation sker i första hand via konsultationsremiss i Cosmic eller konsultation i Min Vård Gävleborg. Vid enklare patientrelaterad fråga av icke akut karaktär kan Messenger användas till specifik person eller funktionsbrevlåda om sådan finns.
Ja, du kan se om användaren är inloggad genom en grön cirkel vid dennes konto i adresslistan. Du kan också se om användaren angett frånvaromeddelande.
Nej, men det går att se om meddelandet är läst om inte läsaren markerat det som "oläst" igen.